Toms: Boty s příběhem, které vám padnou do oka i do noty

Toms

Historie značky Toms

Příběh značky Toms se začal psát v roce 2006, kdy americký cestovatel Blake Mycoskie navštívil Argentinu. Během své cesty si všiml, že mnoho dětí v chudých komunitách nemá na nohou boty. To ho inspirovalo k vytvoření firmy, která by spojila podnikání s filantropií. Tak se zrodil koncept "One for One": za každý prodaný pár bot Toms daruje jeden pár dětem v nouzi. Mycoskie se inspiroval tradiční argentinskou obuví zvanou "alpargatas" a vytvořil první kolekci Toms Shoes. Lehké plátěné boty s gumovou podrážkou si rychle získaly oblibu pro svůj komfort a jednoduchý design. Zároveň oslovil zákazníky i sociální rozměr značky - možnost pomáhat s každým nákupem. Během let se sortiment Toms rozšířil o další typy obuvi, jako jsou sandály, tenisky nebo zimní boty. Značka se také zaměřila na udržitelnost a začala používat ekologičtější materiály, jako je organická bavlna nebo recyklovaný plast.

Filozofie One for One

Značka obuvi TOMS je známá svým unikátním obchodním modelem "One for One". Za každý prodaný pár bot daruje TOMS jeden pár dětem v nouzi. Tato filozofie je jádrem značky a odlišuje ji od konkurence. TOMS věří, že podnikání může být silou dobra a že pomáhat druhým by mělo být stejně přirozené jako dýchání. Zakladatel TOMS Blake Mycoskie byl inspirován svou cestou do Argentiny, kde viděl, jak moc děti potřebují boty. Uvědomil si, že existuje jednoduchý způsob, jak pomoci: propojit prodej bot s darováním. Od roku 2006 TOMS daroval miliony párů bot dětem ve více než 70 zemích světa. Filozofie "One for One" rezonuje s lidmi po celém světě, kteří chtějí nakupovat smysluplně a zároveň pomáhat druhým.

Typy obuvi Toms

Značka obuvi Toms je známá pro svůj jednoduchý, ale stylový design a také pro svůj společenský dopad. Toms nabízí širokou škálu obuvi pro muže, ženy a děti, včetně ikonických plátěných bot, espadrilek, sandálů, tenisek a bot. Každý pár bot Toms je navržen s ohledem na pohodlí a odolnost a je vyroben z vysoce kvalitních materiálů. Kromě klasických plátěných bot nabízí Toms také boty z kůže, semiše a dalších materiálů, které uspokojí různé preference a příležitosti. Společnost Toms je hrdá na svůj obchodní model "One for One", kdy za každý prodaný pár bot daruje jeden pár potřebným dětem po celém světě. Díky tomuto modelu již Toms daroval miliony párů bot a pomohl zlepšit životy mnoha dětí.

Materiály a výroba

Značka obuvi TOMS je známá svým důrazem na udržitelnost a etiku. Materiály používané k výrobě bot TOMS jsou pečlivě vybírány s ohledem na jejich dopad na životní prostředí. Svršky bot jsou často vyrobeny z udržitelných materiálů, jako je organická bavlna, recyklovaný polyester nebo veganská kůže. Organická bavlna se pěstuje bez použití škodlivých pesticidů a herbicidů, což je šetrnější k půdě a vodním zdrojům. Recyklovaný polyester se vyrábí z plastových lahví a dalších recyklovaných materiálů, čímž se snižuje množství odpadu na skládkách. Veganská kůže je alternativou k tradiční kůži a je vyrobena z materiálů jako je polyuretan nebo korek. Podešve bot TOMS jsou obvykle vyrobeny z gumy nebo ethylenvinylacetátu (EVA), které jsou odolné a flexibilní materiály. Některé modely bot TOMS také obsahují recyklovanou gumu v podešvích, což dále snižuje jejich ekologickou stopu. Výrobní proces bot TOMS je navržen tak, aby byl co nejvíce šetrný k životnímu prostředí. Značka spolupracuje s továrnami, které dodržují férové pracovní podmínky a ekologické standardy.

Popularita a dostupnost

Toms si získaly obrovskou popularitu po celém světě a Česká republika není výjimkou. Jejich charakteristický design a pohodlí z nich dělají oblíbenou volbu pro lidi všech věkových kategorií. Značka Toms je známá svým důrazem na společenskou odpovědnost. Za každý prodaný pár bot daruje firma jeden pár dětem v nouzi. Tento koncept "One for One" rezonuje s mnoha zákazníky, kteří chtějí nákupem podpořit dobrou věc. Dostupnost bot Toms v České republice je široká. Zákazníci si mohou vybrat z mnoha kamenných obchodů s obuví, které značku nabízejí. Kromě toho je možné boty Toms zakoupit i online na webových stránkách oficiálních prodejních partnerů.

Spolupráce a limitované edice

Značka obuvi TOMS je známá svou filozofií "One for One", kdy s každým zakoupeným párem bot daruje jeden pár dětem v nouzi. Kromě této hlavní mise se značka také aktivně zapojuje do spolupráce s různými umělci, neziskovými organizacemi a módními značkami, aby vytvářela unikátní a limitované edice bot. Tyto spolupráce přinášejí originální designy, které oslovují širší publikum a zároveň podporují důležité společenské otázky.

Spolupráce s umělci často zahrnují potisky, výšivky nebo malby inspirované jejich tvorbou. Například limitovaná edice s ilustrátorem Jamesem Gulliverem Hancockem přinesla hravé motivy zvířat, zatímco spolupráce s fotografkou Gray Malin nabídla botasky s ikonickými leteckými snímky pláží.

Značka TOMS se také spojuje s neziskovými organizacemi, aby upozornila na jejich činnost a podpořila je finančně. V minulosti značka spolupracovala s organizacemi jako je Save the Children, Oceana nebo (RED), které se věnují ochraně dětí, oceánů a boji proti AIDS. Tyto limitované edice obvykle nesou loga organizací nebo specifické designy odkazující na jejich poslání.

Limitované edice bot TOMS jsou vyhledávaným artiklem pro sběratele a milovníky módy, kteří chtějí vyjádřit svůj styl a zároveň podpořit dobrou věc. Díky originalitě a omezenému počtu kusů se tyto boty stávají unikátními a přitahují pozornost.

Vliv na komunitu a životní prostředí

Značka obuvi TOMS je známá svým obchodním modelem „One for One“, kdy s každým zakoupeným párem bot daruje další pár potřebnému dítěti. Tento přístup má nepochybně pozitivní vliv na komunitu a životní prostředí. Darování bot dětem v nouzi zlepšuje jejich hygienu, zdraví a přístup ke vzdělání. Děti bez bot jsou náchylnější k infekcím a zraněním, což může vést k vynechávání školy a omezeným pracovním možnostem v budoucnosti. TOMS se také zaměřuje na používání udržitelných materiálů a výrobních postupů. Používají organickou bavlnu, recyklované materiály a spolupracují s továrnami, které dodržují etické pracovní podmínky. Společnost se také angažuje v projektech na podporu komunit, ve kterých působí, například budováním studní s pitnou vodou nebo podporou vzdělávacích programů. Díky tomuto komplexnímu přístupu má značka TOMS pozitivní dopad na životy lidí i na planetu.

Vlastnost Toms Konkurenční značka (např. Converse)
Typ obuvi Plátěné boty, espadrilky, boty z kůže a semiše Plátěné boty, kožené boty
Cenová relace Střední Střední až vyšší
Ekologická zodpovědnost Ano (program "One for One") Liší se podle modelu a výrobní praxe

Kritika a kontroverze

Značka obuvi Toms si od svého vzniku vysloužila jak chválu, tak i kritiku. Obchodní model "jeden za jeden", kdy za každý prodaný pár bot daruje firma pár bot potřebným dětem, byl zpočátku přijat s nadšením. Postupem času se však objevily hlasy, které zpochybňují jeho skutečný dopad. Kritici argumentují, že darování bot může podkopávat místní ekonomiky v rozvojových zemích a znevýhodňovat lokální výrobce obuvi. Zaznívají také otázky ohledně ekologické udržitelnosti masové výroby a distribuce bot, a to i přes to, že firma podniká kroky k používání udržitelnějších materiálů. Ačkoliv je chvályhodné, že se Toms snaží řešit problém chudoby a nerovnosti, je důležité vést otevřenou diskusi o komplexnosti zahraniční pomoci a dopadu charitativních aktivit firem na rozvojové země.

Budoucnost značky Toms

Značka obuvi Toms si získala srdce zákazníků svým jednoduchým, ale stylovým designem a obdivuhodným charitativním modelem „One for One“. S každým prodaným párem bot darovala Toms další pár potřebnému dítěti. Tento koncept se stal nedílnou součástí identity značky a pomohl jí oslovit eticky uvědomělé spotřebitele.

Budoucnost značky Toms je však spjata s výzvami, kterým čelí módní průmysl jako celek. Zákazníci jsou stále náročnější a hledají značky, které jsou transparentní ve svém dodavatelském řetězci a etických praktikách. Toms musí i nadále inovovat a rozšiřovat svou nabídku produktů, aby si udržela konkurenceschopnost. Důležité bude také budování silnější online prezentace a oslovení mladší generace zákazníků prostřednictvím sociálních médií a influencer marketingu. Zachování věrnosti stávajících zákazníků a zároveň oslovení nových bude klíčem k dlouhodobému úspěchu značky Toms.

Publikováno: 25. 11. 2024

Kategorie: móda